Jakmile spustíte e-shop, případně firemní nebo třeba projektový web do ostrého provozu, začíná vám další část online marketingu. Pokud jste si už během tvorby internetových stránek zaplatili jejich on-page SEO, aby generovaly objednávky, čeká vás nyní off-page optimalizace v podobě budování zpětných odkazů. Cílem je přilákat na www ještě více potenciálních zájemců, ať už jim chcete prodat výrobky nebo služby. Kvalita vašeho odkazového profilu totiž ovlivňuje vaši pozici ve fulltextové rešerši. Ta zase rozhoduje o návštěvnosti a konverzi vašich webovek. Porovnejte si proto reálný stav vašeho linkbuildingu s postupy odborníků.

Co se skrývá za externím budováním zpětných odkazů mimo váš web

Zahraniční Google stejně jako domácí Seznam hodnotí všechny www v síti podle soustavy naprogramovaných kritérii. Ty se společně s internetem a jeho obsahem neustále vyvíjí a upravují. Weby, které se nejvíce přibližují ideálům umělé inteligence, jsou pak doporučovány hledajícím uživatelům přednostně. Právě to z nich dělá top prodejní stránky. Zapadlé weby oproti tomu netvoří skoro žádný obrat, protože se na ně jen málokdo prokliká. Úkolem SEO specialistů je tedy optimalizovat web na premisy vyhledávačů. To obnáší úpravy uvnitř stránek a také mimo ně. Budování zpětných odkazů přitom považujeme za externí nebo též off-page SEO aktivitu. Zajistí vám ji agentury specializované na kompletní optimalizaci webů a v odborné hantýrce ji budou nazývat též anglickým výrazem linkbuilding.

Jak stimuluje budování zpětných odkazů prodejní konverzi www

Čím větší a důvěryhodnější množina externích linků odkazuje na váš mateřský web či e-shop, tím více kreditů získáte od robotů. To vám zase vyslouží vyšší post ve vyhledávání. Když se prokliky vedoucí na váš web naopak objeví na podezřelých nebo podvodných platformách, vystavuje to vaše stránky riziku penalizace a jejich propadu ve výsledku vyhledávání. Proto není budování zpětných odkazů práce pro amatéry. Naopak. Vyplatí se je tvořit systematicky a vybírat si jen hodnotné externí weby, kde se má váš link objevit.

Na jakých místech je budování zpětných odkazů efektivní

První účinný krok vás při budování zpětných odkazů zavede na internetové katalogy firem a zboží. Tam vám experti založí alespoň základní prezentace a v kontaktních údajích uvedou vaši www adresu neboli zpětný odkaz. Ten pak mohou využívat lidé brouzdající katalogem a rovněž je to pozitivní signál pro strojové vyhledávače.

Další osvědčený způsob, který se během budování zpětných odkazů aplikuje, představuje publikování vašich autorských příspěvků na cizích platformách. Tyto PR články mají obvykle formu tipů užitečných pro čtenáře, což je motivuje ke vstupu na vaše stránky. Dále se v nich používají klíčová slova, pod nimiž lidé vaše služby hledají a také v nich nechybí proklik vedoucí na váš web, kde se zájemci dozví víc a případně tam mohou danou věc pořídit. Místa vhodná k publikování jsou oblíbené tématické portály, kde se pohybuje vaše cílová skupina. Mohou to být například weby o módě, zdravém životním stylu nebo o autech – záleží na oboru vašeho podnikání. Profesionálové na poli SEO vám tam PR články včetně jejich umístění zajistí v rámci budování zpětných odkazů na klíč.

Tím bychom uzavřeli základní přehled o linkbuildingu a jeho přínosech pro váš online byznys. Nyní už víte, jak si při budování zpětných odkazů počínají specialisté na optimalizaci webů, e-shopů a nekomerčních online projektů, aby byly co nejsnáze dohledatelné a tím pádem rentabilní. Pokud si nejste jisti stavem vašich webovek, nechte si udělat jejich audit a pak nám do komentářů napište, jak dopadlo hodnocení stávající úrovně vašich externích linků.